21 December 2011

Benvinguts/ Välkomna

CATALÀ: Això és mysunderstandings. Sí, amb y. No és que hagi oblidat l'anglès que sabia. Tot té una explicació.

MYS va ser la paraula que més em va cridar l'atenció quan vaig començar a estudiar suec. La paraula que més s'assembla en català és caliu. Però a Suècia, aquest caliu és limita a la sensació que la gent busca a casa posant espelmes i llegint un llibre amb una tassa de té -potser també alguna galeta-, esperant sobre una tauleta auxiliar.

Sempre m'havia semblat un concepte molt tendre. Fins que algú em va descobrir que tot era un "mysunderstanding", un malentès. La càlida llum de les espelmes, la tendresa del sofà, l'aroma de canyella i la literatura - el mys- és la via per oblidar que fora s'ha fet fosc a les quatre de la tarda i que, més aviat, fa fred (glacial). Des de llavors que em miro això del "mys" amb uns ulls diferents.

D'aquests i altres malentesos, històries, curiositats i comparacions de tot tipus en trobareu un bon grapat en aquest blog.

PD. Gràcies a la Vane per animar-me amb el blog i al Robert pel logo!


SVENSKA: Det här är mysunderstandings. Ja, med y. Jag har inte glömt den engelska som jag kunde. Allt har en förklaring.

MYS var ordet som mest fångade min uppmärksamhet när jag började lära mig svenska. På katalanska -mitt modersmål- är det mest liknande ordet "caliu". Men mys har en mer avgränsad betydelse. Det är -som ni vet- att skapa en stämming hemma genom att tända ljus och läsa en bok med en kopp te, kanske med någon kaka, som väntar på softbordet.

MYS hade alltid verkat vara ett sympatiskt koncept. Tills någon avslöjade för mig att allt var en "mysunderstanding", ett missförstånd. Ljusens varma sken, den mjuka soffan, kaneldoften och litteraturen -myset- är sättet att glömma att utanför blir det mörkt klockan fyra och att det är (vansinnigt) kallt. Sedan dess tänker jag på ordet "mys" på ett helt annat sätt.

Av dessa och andra missförstånd, historier, kuriositeter och jämförelser av alla sorter kommer ni att hitta mängder på denna blogg.

PS. Jag vill tacka Vane för muntra upp mig med bloggen och Robert för logotypen!

2 comments:

  1. Moltes felicitats, Maria, per haver engegat el blog (i gràcies per citar-me!) :P!! Des de BCN estarem atents a les teves històries, curiositats i experiències!! Un petonàs, bonica! :)

    ReplyDelete
  2. Gràcies Vane! Ara a rumiar pel post de demà!

    ReplyDelete