17 January 2012

Waterworld

CATALÀ: Primer dia a la piscina. No porto les ulleres, tampoc les lents de contacte. Hi ha uns carrils ocupats pels alumnes d’un curs. Als carrils reservats per nadadors free-lance com jo, tothom nada igual. De braça. 

Jo volia començar amb crawl. Com quan anava al col·le. Primer crawl, després esquena i braça per acabar. Ara he de començar pel final i tampoc estic segura de poder acabar pel principi. Tothom fa braça. Tothom va al mateix ritme. Un ritme tranquil, sense esquitxades.

Em sap greu, però finalment decideixo trencar l’harmonia al carril i m’atraveixo a nadar crawl. Què passarà? Potser ve un “vigilant de la piscina” i em fa fora. Potser em confonen amb una versió esquifida de Willy i em tanquen a un aquari gegant. O em converteixen amb la versió de Göteborg del monstre del llac Ness – el gorro de la piscina no m’afavoreix massa-.

Però, no, no passa res i segueixo nadant. Ara d’esquenes. Amb un ritme tranquil… només amb els peus. Potser massa. Veig un senyor amb la cara vermella darrera meu… s’ha enfadat amb mi una mica. No, segur que només li apreta el gorro.

SVENSKA: Första dagen i bassängen. Jag har varken mina glasögon eller mina kontaktlinser. Några banor är upptagna av simkurselever. I banorna öppna för frilanssimmare som jag simmar alla på samma sätt. Bröstsim.

Jag vill börja med crawl. Som när jag var i skolan. Först crawl, sedan ryggsim och bröstsim till slutet. Nu måste jag börja med slutet och jag är inte heller säker att jag kan sluta med början. Alla simmar bröstsim. Alla håller samma rytm. En lugn rytm, utan att skvätta.

Jag beklågar det, men äntligen bestämmer jag mig för att bryta harmonin och jag vagar simma crawl. Vad ska hända? Kanske kommer Bassäng Watch och sparkar ut mig. Kanske förväxlar de mig med en mager Willyversion och så hamnar jag i ett gigantiskt aquarium. Eller kanske blir jag den göteborska versionen av Loch Ness odjur – badmössan är inte så smickrande.

Men det händer ingenting och jag fortsätter att simma. Nu, ryggsim. Med en lugn rytm... bara med fötterna. Kanske för lugnt. Jag ser en man som är röd i ansiktet bakom... han är lite sur på mig. Nej, det är bara hans badmössa som är för trång.

No comments:

Post a Comment